KEHF-46

Anasayfa » KEHF Suresi » KEHF-46
share on facebook  tweet  share on google  print  

KEHF-46

"KEHF Suresi" için, toplam 1 sonuç arasından 1 - 1 arası sonuçlar

<<<<<18/KEHF-46>>>>>

Bismillâhirrahmânirrahîm

الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا

El mâlu vel benûne zînetul hayâtid dunyâ, vel bâkıyâtus sâlihâtu hayrun inde rabbike sevâben ve hayrun emelâ(emelen).

Mal ve çocuklar dünya hayatının ziynetidir (süsüdür). Bâki (kalıcı) olan salih ameller (nefsi ıslâh edici ameller), sevap olarak ve emel (ümit) olarak, Rabbinin katında daha hayırlıdır.  

 

1. el mâlu : mal
2. ve el benûne : ve çocuklar, oğullar
3. zînetu el hayâti ed dunyâ : dünya hayatının süsüdür, ziynetidir
4. ve el bâkıyâtu : ve bâki olan, kalıcı olan
5. es sâlihâtu : salih ameller (nefs tezkiyesi)
6. hayrun : daha hayırlıdır
7. inde : katında
8. rabbi-ke : senin Rabbin
9. sevâben : sevap bakımından
10. ve hayrun : ve hayırlıdır
11. emelen : ümit olarak, emel olarak

AÇIKLAMA

Bismillâhirrahmânirrahîm

Salih ameller (amilüssalihat) nedir? Nefsi islâh edici amellerdir.

"Salih", "salâh" ve "ıslâh" kelimeleri aynı kökten gelir.

Kişi hayata getirildiği zaman nefsinin kalbi %100 afetlerle; ruhunun kalbi ise %100 hasletlerle doludur. Allahû Tealâ, böyle bir denge unsuru husule getirmiştir. Nefsin kalbi, sadece afetlerden oluştuğu için Allah'ın bütün emirlerine karşı çıkar. Burada iki tane talep var:

Ruh, Allah'ın bütün emirlerini yerine getirmek isteyen, yasak ettiği hiçbir fiili asla işlemek istemeyen hasletlerle dolu olduğu halde nefs afetlerle doludur. İnsanların mutsuzluğunun arkasında bu vardır. Ve insanlar mutsuz... Çünkü nefsle ruh devamlı kavga halindedir ve insanların iç dünyasında bir diyalektik kavga sürer gider. Nefsin ve ruhun orduları arasındaki savaş devam ettiği sürece de kişiler iç dünyalarında hep huzursuzdur.

İnsanların dış dünyalarında da kavga ve çatışma vardır. Kişi, nefsinde afetler olduğu için başkalarına kötü davranır; onların kalbini kırar ve devamlı o insanlarla kendisi arasında çekişme vardır. Bu da kişiyi huzursuz yapar.

İnsanların, Allah ile olan ilişkilerinde de huzursuzluk vardır. Çünkü kişi o seviyedeyken Allah'ın emirlerini yerine getirmez, yasak ettiği fiilleri de işler. Ve neden sıkıldığını da bir türlü anlayamaz.

İşte böyle bir dizaynda söz konusu olan şey mutsuzluktur. Ama kişi, ne zaman nefs tezkiyesi ve tasfiyesi yaparsa, tasfiyeye ulaştığı zaman nefsinin kalbindeki bütün afetler yok olmuştur. O zaman iç dünyasında sulh ve sukûn oluşur. Çünkü nefsiyle ruhu arasındaki kavga bitmiştir. Dış dünyasında da sulh ve sukûn oluşur. Çünkü artık hiçbir zaman başka insanların kalbini kırmaz, onlara kötü davranmaz, onlarla arasında bir kavga oluşmaz. Kişi başta Allah'ın emirlerini yapmadığı ve yasaklarını işlediği için huzursuzdu. Artık Allah'ın bütün emirlerini yerine getirip yasaklarını da işlememektedir. Ve huzur içindedir.

Bu standartlar içinde nefsi ıslâh edici ameller, kişiyi mutluluğa ulaştırmıştır. Devamlı bir dünya saadetine ulaşmanın başka bir yolu yoktur. Mutlaka ıslâh-ı nefs edilecek, nefsteki afetler yok edilecektir. Bu ise daimî zikirde mümkündür. Kişinin zikri arttıkça nefsinin kalbindeki afetler de adım adım azalacak ve neticede daimî zikirle yok olacaktır. Salih ameller de nefsi ıslâh edici amellerdir. Kişi, nefsini ıslâh ettiği (tezkiye olduğu) zaman dünya saadetinin yarısını aşacağına; tasfiye olduğu zamansa dünya saadetinin bütününe ulaşacağına inanırsa o zaman bu emel, o kişiyi dünya ve cennet saadetini mutlaka yaşayacağı standarda ulaştıracaktır.

 

18/KEHF-46

Bismillâhirrahmânirrahîm

İmam İskender Ali Mihr : Mal ve çocuklar dünya hayatının ziynetidir (süsüdür). Bâki (kalıcı) olan salih ameller (nefsi ıslâh edici ameller), sevap olarak ve emel (ümit) olarak, Rabbinin katında daha hayırlıdır.
Diyanet İşleri : Mallar ve evlatlar, dünya hayatının süsüdür. Baki kalacak salih ameller ise, Rabbinin katında, sevap olarak da ümit olarak da daha hayırlıdır.
Abdulbaki Gölpınarlı : Mal ve oğullar, dünyâ yaşayışının ziynetidir. Ebedî olarak kalan hayır ve hasenâtsa hem mükâfat bakımından Rabbinin katında daha hayırlıdır, hem sonucu bakımından daha hayırlı.
Adem Uğur : Servet ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha hayırlı, hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır.
Ahmed Hulusi : Zenginlik - mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür (fânidir - yok olucudur, geçicidir)! Bâkî kalacak olan imanın gereği yapılanlar ise; Rabbinin indînde mükâfat olarak da hayırlıdır, beklenti olarak da hayırlıdır.
Ahmet Tekin : Servet ve oğullar dünya hayatının cezbedici güzellikleri ve ihtişamıdır. Hâlis niyet ve amaçlarla, İslâm esaslarını, İslâmî düzeni temelli hayata geçirmenin, köklü müesseseler ve vakıflar kurmanın, hürriyeti ve devletin bekasını teminat altına almanın, Rabbinin katında sevabı daha çoktur. Bunlar, emelleriniz, gerçekleştirmek istediğiniz planlı hedefler için en hayırlı araçlar ve faaliyet alanlarıdır.
Ahmet Varol : Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür. Kalıcı olan iyi davranışlar ise Rabbinin katında sevapça da daha hayırlıdır, umutça da daha hayırlıdır.
Ali Bulaç : Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici süsüdür; sürekli olan 'salih davranışlar' ise, Rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, umut etmek bakımından da daha hayırlıdır.
Ali Fikri Yavuz : (O öğünüp durdukları) mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür. Bakî kalacak olan sâlih âmeller ise, Rabbinin katında sevabca da hayırlıdır, emelce de hayırlıdır.
Bekir Sadak : Mal ve ogullar, dunya hayatinin susudur. Ama baki kalacak yararli isler, sevab olarak da, emel olarak da, Rabbinin katinda daha hayirlidir.
Celal Yıldırım : Mal ve oğullar Dünya hayatının süsleridir. Baki kalan güzel-yararlı ameller ise Rabbının yanında se-vâbca da daha hayırlıdır, emel ve umutça da daha hayırlıdır.
Diyanet İşleri (eski) : Mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür. Ama baki kalacak yararlı işler, sevab olarak da, emel olarak da, Rabbinin katında daha hayırlıdır.
Diyanet Vakfi : Servet ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha hayırlı, hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır.
Edip Yüksel : Para ve çocuklar bu dünya hayatının çekici materyalleridir. Ama, sürekli kalacak erdemli işler, Rabbinin katında bir ödül ve umut olarak çok daha iyidir.
Elmalılı Hamdi Yazır : o mal ve oğullar Dünya hayatın ziynetidir, bâkı kalacak salih ameller ise Rabbının ındinde sevabca da hayırlıdır, emelce de hayırlıdır
Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür; ebedi kalacak iyi işler ise, Rabbinin katında sevapça da hayırlıdır, ümitçe de hayırlıdır.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : Mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür. Bakî kalacak olan iyi ameller ise, Rabbinin katında, sevabca da hayırlıdır, ümid yönünden de daha hayırlıdır.
Fizilal-il Kuran : Mal ve evlatlar dünya hayatının süsüdürler. Kalıcı iyilikler ise Rabb'in katında sevap kazandırma bakımından daha yararlı ve umut kaynağı olmaya daha lâyıktırlar.
Gültekin Onan : Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici süsüdür; sürekli olan 'salih davranışlar' ise, rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, umut etmek bakımından da daha hayırlıdır.
Hasan Basri Çantay : O mal, o oğullar (hep) dünyâ hayatının zînetidir. Bekaaya erecek iyi (amel ve hareket) ler ise Rabbinin nezdinde sevabca da hayırlıdır, amelce de hayırlı.
Hayrat Neşriyat : Mal ve oğullar, dünya hayâtının süsüdür. (Netîcesi) kalıcı olan sâlih ameller ise, Rabbinin katında sevabca daha hayırlıdır, ümid bağlamak cihetiyle de daha hayırlıdır.
İbni Kesir : Mal ve oğullar dünya hayatının zinetidir. Ama baki kalacak salih ameller, sevab olarak da, amel olarak da Rabbının katında daha hayırlıdır.
Muhammed Esed : Mal mülk ve çocuklar dünya hayatının süsleridir; ama ürünü kalıcı olan dürüst ve erdemli davranışlar ise, karşılığı bakımından, Rabbinin katında daha değerli ve bir ümit kaynağı olarak daha verimlidir.
Ömer Nasuhi Bilmen : Mal ve oğullar dünya hayatının ziynetidir. Bakî kalacak olan sâlih ameller ise Rabbin indinde sevapca hayırlıdır ve ümitçe de hayırlıdır.
Ömer Öngüt : Mal ve oğullar, dünya hayatının süsüdür. Bâki kalacak olan sâlih ameller ise, Rabbinin katında hem sevapça daha hayırlıdır, hem de ümit etmeye daha lâyıktır.
Şaban Piriş : Mal ve evlat dünya hayatının süsüdür. Rabbinin katında baki kalacak doğrular, mükafat bakımından en iyisidir; ümit bakımından da en iyisidir.
Suat Yıldırım : Mal mülk, çoluk çocuk... Bütün bunlar dünya hayatının süsleridir. Ama baki kalacak yararlı işler ise Rabbinin katında, hem mükâfat yönünden, hem de ümit bağlamak bakımından daha hayırlıdır.
Süleyman Ateş : Mal ve oğullar dünyâ hayâtının süsüdür. Kalıcı olan güzel işler ise Rabbinin katında sevâpça da daha hayırlıdır, umutça da daha hayırlıdır.
Tefhim-ul Kuran : Mal ve çocuklar, dünya hayatının çekici süsüdür; sürekli olan 'salih davranışlar' ise, Rabbinin katında sevap bakımından daha hayırlıdır, umut etmek bakımından da daha hayırlıdır.
Ümit Şimşek : Mal da, evlât da dünya hayatının süsüdür. Bâki kalan iyiliklerin ise Rabbinin katında daha hayırlı ödülleri vardır; ve onlar ümit bağlanmaya daha çok lâyıktır.
Yaşar Nuri Öztürk : Mal ve oğullar, şu iğreti dünya hayatının süsüdür. Barışa ve hayra yönelik kalıcı eylemlerse, Rabbin katında sevapça da üstündür, beklenti bakımından da.
Kaynak : İmam İskender Ali Mihr
Tür : Diğer Tarih : 5.11.2018
[ Tüm yazılara ulaşmak için burayı tıklayınız. ]

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109110

Sure Adına Göre Sırala

 

 

 

 

Sayfa Ziyaret Sayacı
44.726